Klantenservice
- Over ons
- Algemene voorwaarden
- Disclaimer
- Privacy Policy
- Betaalmethoden
- Verzenden & retourneren
- Garantie Liebherr koelkasten
- De Full Service aflevering
- HapoH en Fahrenberger
- LEAN in de praktijk
- Willach FAMA opslagsystemen
- Kwaliteitseisen van bewaren vaccins
- Handhaven koude keten
- Specificaties medicijnkoelkast
- Voldoende koelcapaciteit
- Koel- en vrieskasten voor medische zorg & laboratoria
- BTW vrij leveren
- HapoH repareert uw ladekast in 1 dag !
- Opslag COVID19-vaccin
-
Wat moet ik doen bij een F8 melding?
Indien uw BPV Liebherr koelkast een F8 melding geeft, dan betekent dit dat de accu voor de stroomuitvalmelder stuk is. Dit is voor de werking van de koelkast geen probleem, u kunt de medicatie nog steeds opslaan in de koelkast. Wel is het belangrijk om de accu te vervangen.
De stroomuitvalmelder zal niet meer werken en de koelkast zal geen signaal geven als de stroom zou uitvallen. Ook zal het display niet meer werken als de stroom uit valt. De vervangende accu is zeer eenvoudig zelf te vervangen. Je vindt een nieuwe accu hier op onze site.
-
Wat moet ik doen bij een AFr melding?
Indien uw Liebherr koelkast een AFr melding geeft, wijst dit erop dat de temperatuur nabij de referentiesensor (linkerbenedenhoek) enige tijd te laag is geweest. Dit kan voorkomen als de deur van de koelkast een (langere) tijd open is gelaten, waardoor de koelkast harder moet werken om de gewenste temperatuur weer te bereiken. Dit kan leiden tot een tijdelijke daling van de temperatuur tot onder +2°C. Daarnaast komt het ook vaak voor dat producten in de koelkast te dicht bij de sensor zijn geplaatst. De afstand tot de behuizing van de referentiesensor moet minimaal 5 cm zijn. Om dit te voorkomen, is het aan te raden om een draadmandje in het onderste gedeelte van de koelkast te plaatsen, zodat de referentiesensor vrij blijft.
-
Wat moet ik doen bij een BAT melding?
Indien uw Medifridge koelkast een BAT melding geeft, dan betekent dit dat u de batterijen van de stroomuitval melder en de display dient te vervangen. Aan de zijkant van de koelkast (rechts) zit een grijs klepje, daar moeten 4 batterijen (AA) in.
De melding heeft verder geen invloed op de koeltechnische werking van de koelkast. Wel is het belangrijk om de batterijen te vervangen, zodat de stroomuitvalmelder altijd goed functioneert.
-
Wat moet ik doen bij een Bte melding?
Indien uw Liebherr koelkast een Bte melding geeft, dan betekent dat de back-up batterijen van de display en de stroomuitvalmelder vervangen dienen te worden. Voor de werking van de koelkast is dit geen probleem, wel is het belangrijk om de batterijen te laten vervangen. Het vervangen van de batterijen kunt u, of wij niet zelf doen, dit dient Liebherr te doen.
Stuur een e-mail naar [email protected] en vermeldt daarbij het type, model en serienummer van uw koelkast. Wij maken voor u een servicemelding bij Liebherr en zij nemen contact met u op om z.s.m. een afspraak in te plannen om de batterijen te vervangen.
-
Wat moet ik doen bij een lekkage?
Indien uw koelkast tekenen van een lekkage heeft, kan één van de volgende stappen een oplossing bieden.
Afvoer condenswater
In de onderste sectie van uw koelkast bevindt zich een opvangbak voor condenswater. De afvoer naar het bakje kan verstopt raken. Het is daarom aan te raden om deze regelmatig te reinigen om verstopping te voorkomen.
Frequent en langdurig openen deur
Frequent en langdurig openen van de koelkastdeur leidt tot een hogere condensvorming. Dit resulteert in meer belasting voor de opvangbak. Probeer het aantal keren dat u de deur opent te beperken en houd de deur niet langer open dan noodzakelijk.
Slecht sluitende deur
Een slecht sluitende deur leidt (ook) tot een hogere condensvorming. Maak daarom regelmatig de deurrubber schoon en controleer of het deurrubber in goede staat is. Is het deurrubber beschadigd? Vervang deze door een nieuw exemplaar te bestellen via [email protected] en vermeldt daarbij het type, model en serienummer van uw koelkast. Als u kiest voor ons jaarlijkse onderhoud, inspecteren wij de deurrubbers voor u, zodat u er geen omkijken naar heeft.
-
Hoe vaak moet ik mijn vriezer ontdooien?
Het tijdstip voor het ontdooien van een vriezer hangt af van verschillende factoren zoals de hoeveelheid inhoud, de frequentie van het openen van de vriezer en de effectiviteit van de deursluiting. Wij adviseren om uw vriezer ten minste eens in de zes maanden te ontdooien. IJsvorming kan namelijk de interne temperatuur van uw vriezer beïnvloeden en leiden tot hoger energieverbruik. Als u merkt dat na ontdooien ijsvorming weer snel optreedt, kan dit wijzen op een slecht sluitende deur of versleten rubbers. Vocht in de vriezer condenseert bij de koudste plekken en veroorzaakt zo ijsvorming.
Maak daarom regelmatig de deurrubber schoon en controleer of het deurrubber in goede staat is. Is het deurrubber beschadigd? Vervang deze door een nieuw exemplaar te bestellen via [email protected] en vermeldt daarbij het type, model en serienummer van uw koelkast.
-
Hoe laat wordt mijn Liebherr koelkast geleverd?
U kunt een tijdsindicatie zien van uw levering door één werkdag voor de bevestigde leverdatum de postcode en het huisnummer van het leveradres hier in te vullen
-
Wat is de standaard levering ?
Standaard levering : Levering in de verpakking achter de eerste deur. De koelkast wordt niet omhoog getild.Indien gewenst meenemen van het oude apparaat (mits van dezelfde afmetingen / grootte als de nieuwe koelkast.
-
Wat is een full-service aflevering?
De Full-service aflevering van HapoH bestaat uit het volgende: Levering van de koelkast, het neerzetten op de juiste plek, het uitpakken van de koelkast, het aansluiten van de koelkast, meenemen van het verpakkingsmateriaal. Indien gewenst meenemen van het oude apparaat (mits van dezelfde afmetingen / grootte als de nieuwe koelkast)
Opmerkingen: Het gaat om een plaatsing van de koelkast. U dient zelf de koelkast verder naar uw eigen wens in te stellen en in te delen. De inhoud dient u zelf te (ver)plaatsen. Instructies voor het gebruik treft u aan in de Nederlandstalige handleiding. De monteurs kunnen geen verdere uitleg geven over het gebruik van de koelkast. Indien u het oude apparaat wenst mee te geven verzoeken wij u dit bij bestellen te melden, anders kan dit niet later nog worden ingepland. Het oude apparaat dient leeg te zijn
-
Wordt mijn koelkast met de lades gemonteerd geleverd ?
Ja, de koelkast wordt met de lades reeds gemonteerd geleverd
-
Kan ik een medicijnkoelkast huren ?
Nee, deze optie bieden wij helaas niet aan. De levering van de koelkast en het ophalen daarvan zou erg prijzig worden. tevens zijn medicijnkoelkasten gevoelige apparaten die zo min mogelijk vervoerd moeten worden. Daarom hebben wij gekozen om niet verhuur aan te bieden
-
Wat is DIN58345 en is dat verplicht ?
-
De Liebherr-apparaten voor de opslag van medicijnen voldoen aan de norm „DIN 58345”. Daarom beschikken ze over de mogelijkheid om medicijnen te bewaren bi een gebruikstemperatuur van +2 °C tot +8 °C. Optische en akoestische waarschuwingsvoorzieningen alarmeren bij ongewenste temperatuurafwijkingen en bij stroomuitval. Een veiligheids thermostaat verhindert een daling van de temperatuur onder +2 °C. Bovendien kunnen de apparaten worden gebruikt bij omgevingstemperaturen tussen +10 °C tot +35 °C, en alle modellen kunnen worden afgesloten zodat onbevoegden geen toegang hebben
-
-
Hoelang moet na transport een Liebherr stil blijven staan voordat hij mag worden aangezet?
Een Liebherr apparaat kan direct na plaatsing worden aangezet.
Het apparaat mag echter niet liggend zijn vervoerd. Door liggend vervoer kunnen leidingen binnenin de motor beschadigd raken. Mocht het apparaat absoluut niet anders dan liggend kunnen worden vervoerd, zorg dan dat het apparaat schuin ligt waarbij de bodem het laagste punt is. Ook wanneer het apparaat liggend is vervoerd, heeft het geen zin het apparaat langer stil te laten staan.
-
Wat kost een reparatie buiten de garantieperiode?
Vaak kunt u een storing zelf verhelpen. Via de tips in de gebruiksaanwijzing of deze rubriek kunt u vaststellen of een bezoek van een monteur echt nodig is. Wij maken u erop attent dat er bij een onnodig bezoek kosten in rekening gebracht zullen worden.
Het starttarief van een monteursbezoek is € 115,41 exclusief BTW (prijsniveau 2023)
Het starttarief is opgebouwd uit de voorrijkosten en 20 minuten arbeidsloon.Wanneer de monteur bij een ingeplande reparatie niemand op de aangegeven locatie aantreft, zullen de kosten van het starttarief in rekening worden gebracht.